Maak kennis met onze financiële afdeling door Marjan van den Herik

In de serie, maak kennis met de mensen achter BVP, stellen we je graag voor aan onze medewerkers. Deze keer: onze financieel administratief medewerkster. Tot eind 2018 kon je haar achter de receptie treffen, maar sinds januari 2019 werkt de goedlachse Marjan 3 dagen in de week op de financiële afdeling van BVP.

Financieel administratief medewerkster

Stuur je een factuur naar BVP, dan is de kans groot dat die door de handen van Marjan gaat. Zij zorgt ervoor dat deze inkoopfacturen, eventueel gecompleteerd met vrachtbrief, ingeboekt en vervolgens klaargezet worden voor betaling. Maar ook de verkoopfacturen worden door haar verzorgd. Aan de hand van de getekende afleverbon, die nauwkeurig wordt gecheckt, wordt de factuur door haar digitaal aangemaakt en naar onze afnemers verzonden. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Nauwlettend houdt zij zicht op de betalingen die binnenkomen. Op dit moment werken we aan de verdere digitalisering van onze administratie. “Door ‘scan en herken’ zal een gedeelte van mijn werkzaamheden in de nabije toekomst veranderen. Ik ben erg benieuwd en kijk er met gezonde spanning naar uit. Een nieuwe uitdaging!”

Receptioniste met administratieve taken, of andersom?

In 2015 is Marjan begonnen bij ons als receptioniste voor twee dagen in de week. Daar kreeg ze regelmatig administratieve klussen te verwerken. Ze houdt van repeterende werkzaamheden, dus dat kwam mooi uit. Het aantal hulpvragen vanuit de financiële afdeling groeide en daarmee verschoof de functie steeds meer van receptioniste met administratieve taken naar financieel administratief medewerkster met receptiewerkzaamheden. Ook het aantal werkdagen groeide. In 2017 ging Marjan van twee naar drie werkdagen. Uiteindelijk kwam de vraag: “wat vind je leuker?” Administratie of Receptie? Een moeilijke keuze voor haar, want beide functies vindt ze erg leuk om te doen. “Met name het persoonlijke contact aan de telefoon en bij het ontvangen van zowel onze leveranciers en afnemers, maakt de functie van receptioniste erg leuk en afwisselend. Dat contact mis ik nu wel een beetje.”

Tot je recht komen

Werken bij BVP is voor Marjan een verademing. “Voor het eerst in mijn werkzame leven heb ik het gevoel dat ik op mijn plek zit en dat ik tot mijn recht komt. En daar ben ik zó blij mee. Ik hoop dat ik nog heel wat jaartjes hier mag werken!” Dat is ook iets waaraan we als BVP veel tijd en aandacht besteden; mensen helpen ontwikkelen tot wie ze eigenlijk al zijn.

Meer lezen over de medewerkers van BVP? Lees hier het verhaal van Johan, onze manager Staff en Support.