Evalueren en inspireren

Het eind van het jaar is een mooie tijd om terug te kijken op de resultaten van het afgelopen jaar en ook om nieuwe wensen uit te spreken voor het komende jaar. Daar nemen we dan ook even de tijd voor, midden in de kerstdrukte. We kijken terug op wat we geleerd hebben en delen dat met je, om je – hopelijk – te inspireren. Daarnaast delen we hier onze plannen voor het komende jaar, om je uit te dagen daarvan deelgenoot te worden. Pleun Pieter, eigenaar van BVP vertelt:

Terugblik 2019

“Hoewel ik geneigd ben om vooral vooruit te kijken, is het goed om toch met regelmaat een moment te pakken om stil te staan en te evalueren. Met verwondering, om wat we met elkaar bereikt hebben. Of met nieuwsgierigheid, om te ontdekken wat we geleerd hebben. Of we beter in ons werk zijn geworden en of de klant ons meer waardeert dan een jaar geleden. De cijfers laten dat laatste zien. Trots en dankbaar kijken we terug op een jaar met gezonde groei.

De breedte van ons assortiment onder de aandacht brengen

Eén van de doelstellingen van 2019 was om de breedte van ons assortiment en onze dienstverlening beter onder de aandacht te brengen. In de praktijk bleek dat onze relaties toch onvoldoende kennis hadden van ons totale assortiment aan producten en diensten.

Om onze adviesrol hierin optimaal te benutten, hebben we onze interne processen aangepakt en maken we geen onderscheid meer tussen de verschillende segmenten (food / non-food). Ook zal het menigeen zijn opgevallen dat we meer gebruik hebben gemaakt van onze social media kanalen omtrent een stukje marketing hiervan. Als resultaat hebben we gemerkt dat klanten meer met ons in gesprek zijn gegaan, om te ontdekken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Kwaliteits- en efficiencyverbetering op alle afdelingen

Dit jaar hebben we ook op alle afdelingen gewerkt aan een kwaliteitsslag. Een greep uit de projecten die het afgelopen jaar zijn afgerond:

  • de implementatie van intranet om hiermee de interne informatievoorziening te verbeteren;
  • een vernieuwde werkwijze in het magazijn, waarmee we veel efficiënter en met een minimale foutmarge werken;
  • de professionalisering en verdere automatisering van onze foodsafety en kwaliteitsnormen, welke heeft geresulteerd in ons ISO 14001-2015 certificaat;
  • de implementatie van ‘scan & herken’ voor een efficiencyslag in de facturering. Al deze projecten hadden als doel om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.

Onze plannen voor 2020

2020 wordt voor ons een bijzonder jaar. Niet in de minste plaats omdat we dan 60 jaar bestaan. 60 jaar! Hoewel onze bedrijfscultuur iets nuchters en bescheidens in zich heeft, is het wel een jubileum dat gevierd mag worden. Gevierd moet worden! We zijn trots dat die bedrijfscultuur door de 60 jaar heen bewaard is gebleven, maar dat we ondertussen wel zijn gegroeid tot een serieuze partner in verpakkingsland. We zijn solide, betrouwbaar én ambitieus. Het komende jaar zul je geregeld iets voorbij zien komen over dit jubileum en wat er in de afgelopen 60 jaar is gebeurd. Maar voor nu delen we graag onze plannen voor het komende jaar:

Meer voor een klant betekenen dan dat we al doen

Onze focus om de breedte van onze dienstverlening beter onder de aandacht te brengen bij klant en niet-klant, zetten we komend jaar onverminderd door. Al is het alleen maar omdat we merken dat we daar de klant echt mee kunnen helpen en blij mee maken. We moeten onze verpakking beter verpakken en onze kennis en ervaring nog beter uitdragen.

Focus op voedselveiligheid en certificering

In vervolg op de certificering ISO 14001-2015, gaan we dit jaar aan de slag met certificering volgens de GFSI-norm.  Niet alleen omdat de retailmarkt daarom vraagt, maar omdat we zelf graag voorop lopen op het gebied van veiligheid en kwaliteit.

Duurzaamheid

Zoals we op onze website schrijven: Duurzaamheid – en dus duurzaam verpakken – is voor ons geen hot issue, maar een vanzelfsprekendheid. We blijven zoeken naar de beste, meest duurzame oplossing. Ook werken we aan een manier om onze klanten te voorzien van gefundeerde informatie over dit onderwerp, temeer omdat we zien dat de consumentenvraag aangaande duurzame verpakkingen niet altijd de meest milieuvriendelijke oplossing is.

Een wens voor 2020

En tot slot: een belangrijke kernwaarde van BVP is om te bouwen aan relaties en om van waarde te kunnen zijn voor de ander.  Zowel zakelijk als persoonlijk. Met onze pay-off willen we duidelijk maken dat je niet moet onderschatten wat je met een verpakking kunt doen. Graag wil ik benadrukken dat je ook niet moet onderschatten wat voor impact je op de ander kunt hebben; met je houding, woorden en daden. Naar je werknemers of collega’s, maar ook daarbuiten.

Graag wil ik ook jou aanmoedigen om jouw licht te laten schijnen in je omgeving. Daarbij denken we terug aan Jezus die ruim 2000 jaar geleden geboren is om Zijn licht op aarde te laten schijnen. We kunnen ons hierdoor laten inspireren en bewust worden wat we voor onze nabije omgeving kunnen betekenen. Onderschat het niet..”

 

Wil je meer weten over een onderwerp of project waarover je in deze blog gelezen hebt? In de blog van Leen deelt hij zijn kennis en visie op de plastic soep in de oceaan. Over de projecten die we dit jaar hebben afgerond lees je in het werknemersverhaal van Peter over barcode scanning of in het artikel over onze ISO 14001-certificering met bijbehorende milieudoelstellingen.