Maak kennis met de mensen achter BVP – Eddo

Als je ons volgt, heb je al vaker één van de mensen achter BVP voorbij zien komen. Vandaag stellen we je voor aan Eddo Bakker. Zijn functie luidt ‘accountmanager’, maar hij merkt al direct op: “Maar ik houd eigenlijk helemaal niet van die term”. In de loop van zijn verhaal blijkt waarom.

Waardevolle mix aan werkervaring

Na een commerciële opleiding heeft Eddo gewerkt bij een enveloppen-leverancier. Daar heeft hij o.a. veel grafische kennis opgedaan. Hierna heeft hij een tijdje gewerkt bij een producent van kartonnen verpakkingen. We kunnen daarmee wel zeggen dat hij de perfecte combi aan werkervaring heeft; hij kan je alles vertellen over karton en druktechnieken én hij kent de verpakkingsbranche.

Geen accountmanager, maar een verbinder

Eddo is sinds december 2019 werkzaam bij ons als Accountmanager. De term ‘accountmanager’ vindt hij een vervelende term. Hij licht toe: ‘Bij een accountmanager moet ik denken aan een verkoper die je overhaalt iets aan te schaffen, terwijl je dat eigenlijk niet wilde kopen. Ik zie mijzelf, en BVP, liever als verbinder. Jij vertelt ons wat je nodig hebt, wij zorgen dan dat jij de beste productiefaciliteit en het best passende product krijgt. Zie ons als een hoofdaannemer van de bouw van een huis. Wij zorgen dat de andere aannemers worden aangestuurd. Regelmatig horen wij: “Jullie zijn niet de juiste partij voor mij, omdat jullie geen producent van verpakkingen zijn!” Dat vind ik eigenlijk een rare opmerking, hoewel ik hem begrijp. Het feit dat wij geen producent zijn, betekent dat wij niet beperkt zijn tot ons eigen assortiment en/of productcapaciteit. Wij gaan op zoek naar de beste producent voor jou. En daarom zie ik mezelf liever als verbinder dan als verkoper.”

Conceptontwikkelaars

“Het mooie aan BVP vind ik dat we naast ‘standaard’ verpakkingen, ook echt conceptontwikkelaars zijn. Als je met een idee voor een verpakking bij ons komt, gaan we natuurlijk altijd op zoek naar de allerbeste oplossing. Of dat nu een bestaande verpakking is of dat we volledig op maat een verpakking gaan maken. En de allerbeste oplossing zit hem natuurlijk zowel in prijs, als in product, materiaal, transportmogelijkheid, functionaliteit en/of bijvoorbeeld in hoe opvallend het eindresultaat is.”

Houdt van complexe vraagstukken

“Doordat ik veel kennis heb van druktechnieken en graag mijn creativiteit inzet, kan ik me goed inbeelden hoe een verpakking eruit zou moeten zien. Ik vind het erg leuk om dat eindproduct terug te vertalen in een ontwikkelproces. Leg mij maar een vraagstuk voor, het liefst zo complex mogelijk. Ik ga er graag mee aan de slag! Mijn werk vind ik daarom erg prettig. Het feit dat ik mijn creativiteit kwijt kan in combinatie met de prettige werksfeer, maakt dat ik hier op mijn plek zit.”

Benieuwd naar meer mensen achter BVP? Lees dan het verhaal van een van onze inkopers Binnendienst, Roos.