Overzicht Nieuws

Maak kennis met de mensen achter BVP – promotionele verpakkingen door Job

In de serie ‘Maak kennis met de mensen achter BVP’ stellen we je graag voor aan onze medewerkers. Deze keer; Job van Vliet, Accountmanager Geschenken & Promotioneel over, hoe kan het ook anders, promotionele verpakkingen.

Heb je in de afgelopen jaren een geschenkverpakking of promotionele verpakking bij ons afgenomen, dan heb je ongetwijfeld Job eens gesproken. Zijn tomeloze energie en enorme verantwoordelijkheidsgevoel zorgen ervoor dat je als klant ervan overtuigd kunt zijn dat elke klantvraag bij hem in goede handen is. Job zorgt voor de beste oplossing en een uitstekende begeleiding van het hele traject. We zijn ons ervan bewust dat we daarmee flinke woorden zeggen, en toch zeggen we ze.

Op Job kun je rekenen

Job vertelt over zijn ontwikkeling bij BVP: “Ik ben door het werken bij BVP enorm gegroeid; als persoon en in mijn functie. Ik ben begonnen als ondersteuning voor het promotionele team, maar doordat BVP volop ruimte biedt om je te ontwikkelen ben ik nu verantwoordelijk voor de sales van deze afdeling. Je kunt hier jezelf zijn en het hele team zorgt ervoor dat je met elkaar kunt groeien in je werk én als persoon.”

Op de vraag ‘waar krijg je het meeste energie van?’ antwoordt Job direct: “Ik krijg energie van mooie, originele verpakkingen maken waar de klant echt blij van wordt. Ik voel mij enorm verantwoordelijk voor onze klanten. Een klant moet elke vraag, groot of klein, bij ons kunnen neerleggen en erop kunnen vertrouwen dat wij die altijd en hoe dan ook,  zo goed mogelijk oppakken. Daarbij hoeft een klant niet te weten hoe ver we daarvoor soms gaan, maar ik rijd met liefde het land door om een belofte waar te maken. Voor zowel ‘standaard’ vragen, als ingewikkelde uitdagingen.”

Marktontwikkelingen in promotionele verpakkingen

Omdat hij nu enkele jaren meedraait in de wereld van de kerstdozen en promotionele verpakkingen, herkent hij trends en ontwikkelingen hierin. Job: “Verpakkingen worden veel meer als marketinginstrument ingezet. Een voorbeeld is de toepassing van Augmented Realty of een QR code om een verhaal mee te geven. Ook personalisatie van de verpakking, echt op naam van de ontvanger of met unieke codes, gebeurt steeds meer. Heel waardevol hierbij is ons uitgebreide netwerk van toeleveranciers. Hierdoor zijn we in staat om naast standaard verpakkingen, ook die originele én mooie geschenkverpakkingen te leveren. En die dubbelfunctie voor een verpakking, gebruik van gerecyclede materialen of juist makkelijk te recyclen materialen behoren tot onze standaard adviezen. Daarnaast zien we dat de geefmomenten meer jaarrond plaatsvinden. Als totaalleverancier komen we gemakkelijk tegemoet aan deze veranderende vraag. Zo hebben we dit jaar o.a. een aantal prachtige verzenddoosjes mogen ontwerpen voor klanten.

Continue aandacht voor trends, technieken, originaliteit en creativiteit zijn vereisten voor de ontwikkeling van de mooiste verpakkingen en ik durf te stellen dat we dat met BVP zeker hebben. Klanten hebben wel eens verpakkingen aan ons laten zien met de vraag: “Kunnen jullie zoiets ook voor ons maken? Deze vinden we origineel én mooi.” Tot nu toe was dat ook steeds een verpakking die wij gemaakt hadden! Daarom durf ik ondertussen wel de stelling aan te nemen dat we de beste partij zijn als het gaat om standaard verpakkingen én originele, maatwerk (geschenk)verpakkingen.”

Benieuwd naar meer mensen achter BVP? Lees dan hier het verhaal over Ilse over productontwikkeling.