Klantcase ShareFoods

De klant: ShareFoods, de oprichter/bedenker van o.a. de Yil’driz sauzen en Beyerlander frites.
De vraag: Wat is de beste verpakking om een kwalitatief hoogwaardig product in de supermarkt te verkopen?

ShareFoods bedenkt en verkoopt nieuwe producten voor de consumentenmarkt. Altijd een food-product én – nog belangrijker – altijd van hoogwaardige kwaliteit.

Gaan voor kwaliteit
Om hun hoogwaardige producten goed te houden én op te laten vallen voor de supermarktbezoeker, stellen ze hoge eisen aan de verpakking. Logisch. Daarnaast hechten ze bij hun leveranciers waarde aan betrouwbaarheid, transparantie, meedenken en snelheid in handelen. “Kwaliteiten die we vinden bij BVP”, zo vertelt Onno – mede eigenaar van ShareFoods. “Daarnaast is de bedrijfssfeer die er hangt prettig. Gek, maar je vóelt gewoon dat het daar wel goed zit. Ik kan eigenlijk niets verzinnen wat er in de samenwerking zou kunnen verbeteren.”

Een stabiele samenwerking
Het ontstaan van de samenwerking gaat al wat jaartjes terug. Zoals dat bij elke ontwerper c.q. bedenker gaat: er zijn heel veel ideeën. Maar niet alle ideeën slagen uiteindelijk, om diverse redenen. “Regelmatig stuurt ShareFoods ideeën naar ons, waarna wij gaan nadenken over een geschikte verpakking daarvoor. Door de jaren heen kennen we elkaar steeds beter en komen we sneller met een geschikte verpakking. Zo zijn we al vroeg betrokken bij de ontwikkeling van Beyerlander frites. Daar konden we direct al de goede verpakking voorstellen” zegt Pleun Pieter over de samenwerking. “Wij nemen zelf ook niet snel genoegen met de snelle, meest voor de hand liggende verpakkingsoplossing. We zijn open, eerlijk en kritisch naar onze klanten. Alleen daardoor kun je tot het beste eindresultaat komen.”

 

Meer lezen over onze klanten? Lees dan eens het verhaal van Giraffe Coffee Roasters of van De Knegt & Leeflang.