Het geheim van een geweldig kerstgeschenk

Annamarie en Job werken het hele jaar naar kerst toe. Zij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat het mooiste kerstgeschenk verpakt wordt in de mooiste verpakking. Direct na de kerstvakantie werken zij alweer toe naar de collectie kerstverpakkingen van het nieuwe jaar. Annamarie vertelt hoe de jaarlijkse collectie tot stand komt en waarom dat zo veel tijd kost.

De ontwikkeling van concept tot kerstgeschenk duurt zo’n anderhalf jaar

“Anderhalf jaar voor kerst begint de conceptvorming voor een nieuwe kerstcollectie geschenkverpakkingen. Mooie beelden en verpakkingen verzamel ik in een moodboard en ook trends en ontwikkelingen houd ik in de gaten. En dan, in januari, hebben we deze ideeën uitgewerkt in tastbare verpakkingen. Dat werkt als volgt:

  1. Samen met collega’s maken we aan de hand van deze ideeën een concreet plan voor een assortiment kerstverpakkingen voor komend jaar.
  2. Die ideeën werken we uit in een aantal samples. Deze samples nemen we mee naar de GéPéBé in februari. Tijdens deze beurs worden de thema’s en nieuwe producten voor dit jaar gepresenteerd.
  3. Na de beurs vindt het uitmonster-traject plaats. Geïnteresseerden ontvangen een pakket met voorbeelden van de verpakkingen zoals we ze dit jaar aanbieden. Met behulp van deze monsters kunnen aanbieders van kerstgeschenken hun assortiment geschenkpakketten gaan samenstellen.”

Het belang van een goede (kerst)verpakking

Er zijn maar weinig feesten waarbij sfeerbeleving zo’n grote rol speelt als bij kerst. Iedereen heeft gedachten, herinneringen en emoties bij het woord ‘kerst’. Het is naast een tijd van gezelligheid en samenkomst, ook een tijd van geschenken: Relatiegeschenken, kerstbonus, cadeautjes voor je familie, een kerstpakket. Cadeaus en relatiegeschenken worden zorgvuldig uitgezocht en weggegeven.

De helft van het plezier van het geven én ontvangen van een cadeau zit in de verpakking. Een goede verpakking trekt de aandacht, maakt nieuwsgierig, nodigt uit om te dromen van wat erin zit. Een mooie verpakking is de helft van de gift.

“Wij begrijpen het belang van een geschenk. Daarom besteden we ook zo veel tijd en aandacht aan de verpakking. Achter elk geschenk zit een gedachte en wij doen er alles aan om de gedachte zo goed mogelijk over te brengen in de verpakking. Dat wij naast de gevoelswaarde met de klant meedenken over bijvoorbeeld de stevigheid van de verpakking of de bijbehorende tape of het opvulmateriaal is voor ons vanzelfsprekend.”

Ontdek wat een goede verpakking je brengt

Heb je een idee voor een kerstgeschenk en ben je op zoek naar een goede verpakking? Wil je gewoon eens sparren en ontdekken hoeveel een BVP verpakking je gaat brengen? Job en Annamarie staan je graag te woord. Zij zijn bereikbaar via 078 652 4060.