Klant: ShareFoods met de verpakkingen voor Cipriano
Klantvraag: Een verpakking die ervoor zorgt dat een kwalitatief hoogwaardig product direct op waarde wordt geschat.

  • Een verpakking met een hoge presentatiewaarde, waar de carpaccio op gepresenteerd kan worden;
  • Een omdoos die bijdraagt aan een hoogwaardige kwalitatieve uitstraling van het product.

Een carpaccioschotel van goede kwaliteit, te koop in de supermarkt; dat is wat Bram Muilwijk van plan was met Cipriano. Tijdens het langdurige proces van de ontwikkeling van dit product ontdekten ze dat het niet haalbaar was. Althans; niet zonder toevoegingen in de carpaccio om de houdbaarheid te verlengen. En dat is wat ze juist niét wilden. Toen ontstond het idee om direct aan de consument te gaan verkopen. Iets wat ShareFoods tot nu toe niet heeft gedaan.

De beste verpakking voor Cipriano

Bram Muilwijk, mede-eigenaar en oprichter van ShareFoods, vertelt: “Al aan het begin van de ontwikkeling van Cipriano hebben we BVP betrokken. Zo zijn we dat gewend in de samenwerking met hen. De schaal waarop de carpaccio geleverd wordt moet zo op tafel kunnen worden gezet. Die schaal moet dus een hoge presentatiewaarde hebben. Zo niet; dan gaan mensen de carpaccio overhevelen naar bijvoorbeeld een mooi bord. Aangezien carpaccio heel dun is, kan dat nooit positief werken op hoe de carpaccio gepresenteerd wordt. Daarin heeft BVP geleverd wat er gevraagd werd.
Ook de verpakking waarin de carpaccio getransporteerd wordt, moet een hoogwaardig kwalitatieve uitstraling hebben. Een goede verpakking draagt bij aan een positief imago van een product. Onderschat de waarde van een goede verpakking niet! Zo zeg ik altijd: Een goed product in een slechte verpakking verkoopt niet. Een slecht product in een goede verpakking verkoopt maar één keer. Het gaat dus om de perfecte combinatie van deze twee.

De toegevoegde waarde van BVP

“De omdoos voor Cipriano is ook een typisch voorbeeld van ons samenspel. Ik had een idee hoe deze doos eruit moest zien. Voorwaarde was dat het een kwalitatieve uitstraling had, zodat men direct, zonder ook maar ons product geproefd te hebben, een positief beeld heeft van ons product. Als ze vervolgens ons product waarderen, dan klopt het hele plaatje. Op advies van BVP heb ik een andere kwaliteit karton gebruikt dan ik in eerste instantie voor ogen had. Doordat dit karton steviger is, voorkom ik dat het inzakt als het gestapeld wordt. En de doos dus een beschadigd uiterlijk krijgt. Het resultaat vind ik erg mooi .

BVP staat voor mij voor meedenken, betrouwbaarheid, snelheid van schakelen en ontzorgen. Een echte partner zeg maar, alhoewel dat een holle term lijkt te worden die iedereen gebruikt. Voor mij is het wel de beste omschrijving van de samenwerking. Als ik een verpakking wil, dan leg ik het idee aan hen voor en vertrouw erop dat ze mij de beste oplossing voor de beste prijs bieden. Ik ga ondertussen niet lopen shoppen bij concurrenten, maar vertrouw er gewoon op dat het goed komt. De bedrijfsmentaliteit komt overeen met de onze en dat werkt gewoon prettig.”

BVP staat voor mij voor meedenken, betrouwbaarheid, snelheid van schakelen en ontzorgen.

Cipriano is een merknaam onder ShareFoods. ShareFoods bedenkt en verkoopt nieuwe producten voor de consumentenmarkt. Altijd een food-product én – nog belangrijker – altijd van hoogwaardige kwaliteit. Eerder beschreven we de samenwerking in dit artikel.

Benieuwd naar meer klantcases? Lees hier de case over een aantrekkelijke webshopverpakking en vele andere producten.