Klant: Van Gelder groente & fruit
Klantvraag: Een aantrekkelijke webshopverpakking en vele andere producten

Een aantrekkelijke webshopverpakking en vele andere producten

Gerrit van Gelder, directeur Van Gelder groente & fruit: “Wij zijn groot in de foodservice markt, maar in december 2020 hebben we een extra webshop geopend. Hierdoor hebben ook consumenten toegang tot het grootste assortiment van Nederland op het gebied van aardappelen, groenten en fruit. De doos met onze producten die de klant thuis ontvangt, moet er natuurlijk goed uitzien én hij moet in een krat passen in verband met ons volledig geautomatiseerde magazijn. We hebben BVP gevraagd om een kwalitatieve doos, die daarnaast als marketinginstrument werkt. Een doos die onze klanten aan ons moest laten herinneren als ze hun bestelling thuis ontvangen.”

Een blijvende herinnering via een verpakking

Leen van Bochove, accountmanager food bij BVP, ging enthousiast aan de slag met deze klantvraag. Hij vertelt: “Natuurlijk zou je de boodschappen in een willekeurige doos kunnen leveren bij de consument. Maar omdat het (online boodschappen doen) een competitieve markt is, kan juist de verpakking een uitstekend middel zijn om op te vallen tussen de rest. Dat is wat Van Gelder ook begreep en waar ze om vroegen. We hebben daarom een prachtige full colour verpakking laten maken. En, zoals ik begrepen heb, valt de vormgeving van de verpakking ook bij de klanten in de smaak. Missie geslaagd dus!”

Oudste leverancier

Van Gelder werkt al heel lang samen met BVP, dus deze vraag was zeker niet de eerste. We hebben door de jaren heen diverse primaire en secundaire verpakkingsmaterialen geleverd. De heer Van Gelder vertelt: “BVP is onze oudste leverancier, dat gaat echt heel ver terug. Wij leveren al sinds de jaren ‘50 groente en fruit aan onze klanten. Dat is begonnen vanuit diverse groentewinkels. In die tijd waren er nog geen supermarkten en nam de klant zijn oude kranten mee en kreeg daarin zijn sla of andijvie mee naar huis. De benodigde verpakkingen waren beperkt tot plastic tasjes en kartonnen zakken om losse artikelen zoals druiven in mee te nemen.

BVP is onze oudste leverancier, dat gaat echt heel ver terug.

Toen in 1975 de supermarkten opkwamen en de gesneden groenten een trend werden, hebben we daarop ingespeeld. Verpakkingen gingen een steeds grotere rol spelen, denk aan bakjes en folie. Bij onze zoektocht naar een leverancier kwamen we bij BVP, die hier goed op in is gesprongen.”

Productontwikkeling

“Ons assortiment ontwikkelt zich in rap tempo. We doen veel aan productontwikkeling en daar horen verpakkingen ook bij. BVP pakt de vraag altijd snel op. Dat geldt niet alleen voor nieuwe aanvragen, zoals eind vorig jaar met de verpakking voor onze webshop, maar ook voor vragen over voorraad. We zijn blij met de korte lijnen en de vele mogelijkheden die ze ons kunnen bieden. Dat brengt ons altijd het beste eindresultaat.”

We zijn blij met de korte lijnen en de vele mogelijkheden die ze ons kunnen bieden. Dat brengt ons altijd het beste eindresultaat.

 

Meer lezen over wat wij voor jou kunnen betekenen? Lees hier de case over een handzame en representatieve bewaar- en presentatiebox.